Početkom svake godine pomalo nas plaše s forsiranjem novogodišnjih odluka, nametanjem novih trendova i stvaranjem nepotrebne histerije da ako ne uhvatimo vlak promjena da će nas pregaziti, nestat ćemo, neće nas biti… Nova godina je datum u mjesecu kao i svaki drugi i u tu ponoć nećemo postati ni bundeve ni princeze, jednostavno će se okrenuti novi list na kalendaru i to je više-manje to… A promjena će uvijek biti kao što ih je uvijek i bilo.

Nedavno me nasmijao jedan tekst k’o fol stručan u kojem se pojašnjava upotreba novih medija i platformi u komunikaciji. Kao svojevrsni gutač svega novog što je vezano uz struku odmah sam krenula čitati što je to novo u medijskih sceni, je li to izmišljen novi Fejs ili je nastala neka sasvim nova platforma? No na kraju hladan tuš – digitalni mediji uz društvene mreže tamo su deklarirani kao novi? Kako novi? Postoje cijelo desetljeće, pa kako su onda novi?

Nisu nimalo novim nego se mi sporo prilagođavamo. Čini mi se da nisam tako davno počela raditi (riječ je o samom kraju 90-tih) u jednoj od najvećih trgovačkih kuća u to vrijeme, nismo imali mail, jedva da su se kolege služile kompjuterima. Meni je to sve, njima tako novo, bilo sasvim prirodno. Imali smo u odjelu kolegicu Gogu čiji je jedini posao bio da za sve kolege u odjelu dopise iz rukopisa prepisuje u kompjuter, kada sam shvatila da na svakom stolu postoji potpuno nov kompjuter sa svim instaliranim programima, počela sam svoje dopise pisati sama, a kod prvog Goginog bolovanja to sam radila i za cijeli odjel. Tako i danas sigurno postoje Goge koje se kuže u digitaliju i koje mic po mic preuzimaju sve više poslova na sebe jer se druge kolege ne žele upuštati u nepoznato, pa nešto što je tu već desetljeće zovu novim.

No ipak, komunikacijska industrija nikada ne spava i uvijek se nešto dešava, zato ju svi mi PR profići i volimo. Stoga vam donosimo kratki pregled onoga na što biste ove godine trebali obratiti pažnju ako želite biti in. ?

Budite mudri i unaprijed procijenite svoje reputacijske rizike i djelujete tako da ih preventivno riješite postavljanjem novih politika postupanja prije nego učine bilo kakvu štetu.
Kvalitetno detektirajte medije koji vašu poruku najbolje i najučinkovitije mogu prenijeti targetiranim ciljnim javnostima i na temelju tih pokazatelja odredite realne KPI-e.
Strategije društveno odgovornog poslovanja trebaju biti učinkovite i konkretnim djelovanjem prama manje utjecajnim ciljnim skupinama.
Employer branding kao jedan od najvažnijih zadataka svake kompanije trebao bi uvesti inicijative zaposlenika namijenjene identificiranju procesa, poboljšanja koja mogu pružiti operativne uštede, kao i povećati vrijednost koja se stvara u organizaciji.
5Ne zaboravite influencere, njihov je utjecaj sve veći, a i oni trebaju djelovati tako da ispričaju priču vašeg proizvoda ili usluge kako bi se stvorila emotivna veza između vas i javnosti.

Ne zaboravite, u industriji koja nikada ne spava, ne spavajte, istražujte nove mogućnosti, tražite nove puteve, budite uporni i rezultat će na kraju biti onakav kakav očekujete. Samo hrabro!