Značenje PR-a
Možda da počnemo s odgovorom na pitanje koje je značenje PR-a. Ili još bolje, što PR nije. Suprotno mišljenju mnogih, Public Relations (PR) ili odnosi s javnošću ne odnose se samo na komunikaciju s medijima i povećavanje (ili smanjivanje negativnog) publiciteta. Ovaj pojam predstavlja puno širi opseg djelovanja. PR se odnosi na stvaranje strateški promišljene i planirane komunikacije kojom se grade kvalitetni odnosi organizacije, tvrtke ili javnih osoba s njihovim javnostima, a čime krajnji korisnici i ciljane javnosti dobivaju pravovremene i točne informacije. Drugim riječima, PR je alat koji doprinosi stvaranju kvalitetnog odnosa organizacije sa svojim javnostima pri čemu je izuzetno važno naglasiti da, baš kao i u drugim sferama života, taj odnos ne ovisi samo o dobro usmjerenoj komunikaciji, već o cjelokupnom poslovanju.
Posao PR agencije
Kao i svaki drugi poslovni proces, da bi bila učinkovita, komunikacija mora biti strateški postavljena i pomno planirana te odgovoriti na pitanja: kome se i zašto obraćamo? Tko su krajnji korisnici i ciljane skupine? Koje su njihove navike, njihov način života? Kako komunikaciju kanalizirati i prilagoditi svakoj ciljanoj skupini? I naravno, da bi se postigao željeni efekt i da bi aktivnosti bile zamijećene, potrebna je doza kreativnosti. PR agencija daje odgovore na sva ova pitanja i klijentima osigurava realizaciju svih faza – od strateškog planiranja, implementacije do analize rezultata i važnog feedbacka.
Kada treba angažirati PR agenciju?
Za kvalitetno upravljanje komunikacijama neophodna je širina ekspertize – od poznavanja medija i svih industrija do ključnih dionika i trendova u komunikacijama pa je odgovor na postavljeno pitanje jednostavan: UVIJEK. Prednost in-house PR-ovaca svakako je bolje poznavanje core poslovanja tvrtke, ali agencija će osigurati spomenutu širinu kao i svježinu pristupa. Poanta angažiranja agencije nije nadmetanje s in-house PR-ovcima, već upravo suprotno: stvaranje sinergije i dijeljenje informacija i ideja. Kao agencija s dugogodišnjim iskustvom i suradnjom s više od 100 klijenata sa sigurnošću možemo tvrditi sljedeće: ne postoje nedovoljni ili premali budžeti, postoje samo nerealna očekivanja. Također, izuzetno je važno ujednačiti prioritete i aspekte suradnje jer rezultati i uspjesi dolaze samo kada postoji partnerstvo i dogovor. Prema našem iskustvu možemo reći da je jedna od većih grešaka koji klijenti rade jednokratni angažman agencija u slučaju krizne komunikacije. Takve situacije iskusni PR manageri u agencijama mogu „popeglati“, ali dugoročno gledajući ovakve suradnje nisu produktivne i ozbiljnije agencije imaju tendenciju odbijati ovakve angažmane i upite.
Kako odabrati PR agenciju?
Danas postoje brojne PR agencije u Hrvatskoj, a da bi odabrali onu koja će najbolje odgovoriti na njegove potrebe važno je da klijent zna koje ciljeve želi postići, koje su mu usluge točno potrebne, želi li kratkoročnu suradnju na nekom projektu ili dugoročnu podršku, treba li usluge na više tržišta… Pri odabiru treba istražiti koliko dugo agencija posluje (dulje iskustvo rada pokazatelj je stabiliteta i uspješnosti), koliko je širok krug djelovanja (je li vaša branša zastupljena portfolijem PR agencije), ima li PR agencija relevantna priznanja i nagrade (što je svakako dokaz uspješnosti), s kakvim timom raspolaže (tko su zaposleni PR manageri). Ipak, kao i u svakom odnosu tako i u odnosu agencija – klijent važno je povjerenje, transparentnost i partnerstvo.
Imate još pitanja?
Veselimo se vašem upitu i vjerujemo da ćemo kao tim koji okuplja jake mlade snage kao i iskusne PR-ovce s dugogodišnjim iskustvom pronaći odgovor na vaša pitanja. A nije na odmet naglasiti i da smo dva puta zaredom osvojili IPRA GOLDEN AWARDS – najprestižniju i najvažniju nagradu koju dodjeljuje International Public Relations Association, kao i da svakodnevno svojim klijentima pružamo usluge na tržištima Slovenije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije.